Hej på er mina fina läsare som fortfarande hänger kvar här! Kul att se att så många klickar in även fast jag inte uppdaterat på två månader. På senare tid har det faktiskt hänt en hel del. Till en början så har jag sagt upp mig från MRC, äntligen! Inte ens ett år blev det på de bemanningsföretaget men de fick räcka ändå. Jag har nämligen fått jobb på mitt favorit ställe Ica Format! Så den 16:e Mars är min sista dag då jag arbetar för MRC sen blir jag Ica anställd och det känns fruktansvärt skönt! Jag har ett avtal på 15h/v på Ica också men jag har fått jobba så mycket mer än det kan jag säga! Jag har inte haft en ledig helg på snart tre veckor och jobbar minst sex timmar om dagen så de känns super bra. Märkte väldigt snabbt att jag inte alls var van att arbeta så pass mycket men jag börjar komma in i det lite bättre nu. 

Jag har även fått en utbildning i förbutiken som inte riktigt är klar ännu men när jag är klar med utbildningen och känner mig säker så ska jag börja jobba var tredje helg i förbutiken, rätt sköna tider också! Annars har jag fått fasta tider mån, tis och ons än så länge men det kommer som sagt bli mer tider än bara det. Bara denna helg så är det som att jag har jobbat 14 timmar om dagen, både lördag och söndag så lönen i April kommer nog bli riktigt bra! Ser fram emot att få den.

Något annat som hänt är att jag har varit hos tandläkaren för första gången sedan 2014. Jag lider nämligen av tandläkarskräck så har en tendens till att avboka besök. Men för en vecka sedan så ringde jag och bokade en tid då jag kände att de var dags. Fick en tid på onsdagen och jag mådde så otroligt dåligt i väntan på att få komma in och bli undersökt. Fick dock en väldigt förstående tandläkare som var super snäll så det kändes lite bättre. De visade sig att jag hade ett hål som behövde lagas och sen har jag en del tandsten som ska tas bort. Jag trodde att jag skulle ha många fler hål än så eftersom jag inte varit där sedan 2014 och jag dricker Pepsi Max varje dag samt energidryck varje dag så jag blev väldigt överraskad! Ska i alla fall tillbaka dit den 20:e för att laga hålet och sedan den 25:e April för att ta bort tandsten. 

Annars har det nog inte hänt så mycket mer faktiskt. Jag har på senare tid varit och kollat på lite olika gym då jag blivit så otroligt sugen på att börja träna. För mig känns det så mycket enklare att ta sig till ett gym och träna än att gå ut och promenera eller träna hemma. För min del är det viktigt att komma hemifrån och få göra något annat än att bara slappa i soffan. Jag hittade ett gym som jag gillade starkt, ett gym där solarium ingick i månadskostnaden och sånt gillar jag! När jag tränade som mest för 3-4 år sedan så tränade jag på Flex. Började med att powerwalka på bandet i en halvtimma och sedan körde jag lite maskiner och sen efter passet så solade jag solarium. Jag såg solariumet som en liten belöning vilket då var mycket lättare att ta sig i väg. Så förhoppningsvis så kommer jag skaffa gymkort snart och börja röra på mig mer!